Så blev det december - husker at tage billeder, men glemmer at skrive :) Så det blev et lille sammendrag af første del af decembermåned.... skrevet i januar!
 
Det hele starter selvfølgelig med risengrød... eller min favorit - ris ala mande. Denne her skal jeg ha med til julefrokost med folkemusikkerne :)

 
Den blev værdsat og spist op! Og Kirstine fik mandelen, jeg havde en aloe vera plante med som mandelgave! :D
 
Der blev selvfølgelig også spist risengrød, dette var Lisbeths og min morgenmad, en af de første dage i december...
 
 
Så er det ikke så slemt at stå om klokken 6, når man ved hvad der venter én.

Til lucia skulle vi selvfølgelig bage lussekatte, det er en svensk tradition jeg ikke kan lægge fra mig, jeg elsker safran! Tim har dog brækket fingeren, så det er venstrehåndsudrulning :)
 
 
 
Lisbeth joinede hurtigt, og produktionen gik igang!
 
 
Og vi fik lavet en masse fine lussekatte
 
 
Men det var lidt svært at holde sig til den originale form, så lige pludselig fandt man snegle, violiner, kontrabas og andre instrumenter på bagepladen :)
 
 
Bare et lille bevis på at vi er en omgang folkemusikere :)
 
 
De kom på dåse, men forsvandt hurtigt!

Den 17. december rejste jeg hjem til far på juleferie, og så skulle der bages julekager. Luna var især optaget af processen med at blande ingredienserne, men ikke så tålmodig da det kom til udrulningen, så hun forsvandt med mor, og istedet kom Viktors ven Sebastian og hjalp til, men så kom produktionen også op i omdrejninger, for Sebastian tog ledertrøjen på, og uddeligerede opgaver..
 
 
 
og pludselig havde vi en masse fine peberkager :)
 
 
som skulle farves, så jeg lavede masser af farvet glasur, og drengene gik i gang...
 
 
Sebastian mente dog, at vi skulle lave en stor afslutningkage, og det skulle være et juletræ. Så jeg blev sat til at rulle dejen ud, han tegnede træet og Viktor skar det ud... Han bad mig om at flytte den over på bagepladen, for så ville det nok gå best!
 
 
Den blev bagt og pyntet fint, og Sebastian kom på at man kunne bruge de andre småkager som pynt på træet! :D
 
 
Juletræet var stort set det eneste der var tilbage da vi var færdige, for drengene spiste kagerne lige så hurtigt som de blev pyntet!
 

Kommentera

Publiceras ej