Så kom weekenden hvor æblerne skulle høstes, presses og hældes på balloner. Igen kom der en masse dejlige mennesker for at hjælpe til med arbejdet og ikke mindst nyde sidste års høst i form af dejlige boblende æblecider.
 
i år kom der gæster fra mange forskellige steder - et par stykker fra Sverige, en enkel fra Fur, familie, naboer, efterskole og gamle venner. 
Jeg må indrømme at det er en af de bedste og hyggeligste fester jeg har holdt på gården.
 
selvfølgelig skulle der tankes op inden arbejdet kunne begynde, så jeg havde lavet et lille kagebord!
 
 
svampelignende boller af rug og hvede med hakkede hasselnødder
 
 
små pæretærter med hjemmelavet marcipan
 
 
brombær-blåbærtærte med lakrids, hvid chokolade og mazarinmasse
 
 
gammeldags æbekage - æblegrød, makroner, digestive, ristede hasselnødder og på toppen - rigeligt med flødeskum!
 
 
Brombær-æbletærte med kanel og mørdejslåg 
 
 

 
chokoladelagkage med stikkelsbær-æblemousse, overtrukket med cremefraice
 
 
sidst men ikke værst... brownie med friske æble og pærestykker, som jeg bagte i sidste minut, da jeg ikke troede at der ville være nok...men der var rigeligt, som sædvanligt!
 
 
Næsten alle blev sukkerhøje og fik en utrolig lyst til at arbejde!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej