Dette er min favorit chokoladekage! En kage hvor man kommer direkte i chokoladehimmelen og så er den super let at lave! 💕
 


Det vigtigste er at vælge en rigtig god chokolade, for det er den kagen kommer til at smage af !
 
Til denne kage brugte jeg Valrhona tainori 64 %, men jeg syntes den var lidt for sød. Næste gang vælger jeg en chokolade med minimum 70 %
 
 
Denne lille kage bagte jeg til vores midsommermiddag, hvor vi var 5 og der var et stykke til overs💕 Jeg bagte den i en lille springform (15 cm).
 
Ca 6 personer
 
70 g chokolade
70 g smør
70 g sukker
2 æggeblommer
2 æggehvider
 

Smelt chokoladen og smøren over vandbad, tilføj evt et nip salt.
Pisk æggehviderne stive med halvdelen af sukkeret.
Pisk æggeblommerne med resten af sukkeret, til de er hvide og luftige. Vend chokoladen i æggesnapsen. 
Fold til sidst æggehviderne i af tre gange - mere forsigtigt for hver gang.
 
Smør springformen med smør og drys med sukker.
Hæld halvdelen af dejen i formen og bag ved 175 grader i ca 15 min. Kagen skal lige være hævet op og når du tager den ud, skal den helst falde ned på midten.
Lad kagen køle af og fordel herefter resten af chokolademassen på den bagte kage. 
Sæt den på køl - gerne over natten, så den kan nå at sætte sig.
 
Server gerne med vaniljeis og en syrlig frugtkompot 
 


Prøv den!
chokolade, gateau marcel, kage, valrhona,

Kommentera

Publiceras ej