Jeg har lige været på folkemusiklejr på Fur, og her var der gået sport i at lave sin egen snaps eller likør. Så jeg fik bla prøvet slåensnaps, valnøddesnaps og solbærlikør. 
Jeg tænkte, at næste år måtte jeg hellere vise de gamle hippier, at de unge også kan andet end at drikke øl og danse. Så da jeg kom hjem og så alle mine kirsebær, besluttede jeg mig for at lave en ordentlig portion kirsebærlikør. (Det er et 3 liters glas på billedet)

En mere passende portion (og gerne det halve...)

1 flaske (0,7l) spiritus over 40%
1 dl mørk sirup
1 kg kirsebær

Stik huller i kirsebærerne med en gaffel og læg dem i en krukke.
Hæld siruppen og spiritusen over og ryst det. 
Lad den stå 1 måned og ryst en gang om dagen.
Hæld likøren på flaske og lad den gerne stå minimum et halvt år inden brug.

Gem de alkoholiserede kirsebær til andet brug.

Kommentera

Publiceras ej