meget er sket den seneste måned - nyt studie, venner og familie har fyldt min hverdag. Der har dog været tid til at bage, og det har jeg gjort!....men jeg har desværre ikke haft tid til at skrive opskrifterne ned. 
 
I dag fejrede kanelsneglenes-dag... dog en dag for sent. De blev super lækre, og mine roomies blev meget glade :)
 
 
 
de er perfekte med en lækker kop cappuchino!
 
ca. 20 kanelsnegle
 
25 g gær
1 dl sødmælk
1 spsk rørsukker
1 knsp salt
1 tsk stødt kanel
1 dl smagsneutral olie
25 g smør
300 g hvedemel 
 
150 g smør
150 g brun farin
2 spsk stødt kanel
1 spsk kakao 
1 knsp salt
 
Lun mælken og rør jævn med gæren.
Tilsæt sukker, salt og kanel.
Smuldr smøret i melet og rør i gærdejlen sammen med olie.
Lad hæve i 1,5 timer.
 
Imens laves fyldet.
Smelt smør med farin, kanel, kakao og salt, stil på køl.
 
Ælt den færdighævede dej og rul den ud i en firkant i 0,5 cm tykkelse. Fordel fyldet og rul den sammen.
Skær ud i 1 cm tykke snegle og læg på bagepladen.
Efterhæv en halv time og bag ved 180 grader i varmluft i ca 15 min.
 
Ud kommer de lækreste fede kanelsnegle!
 
 
 
hygge, kanel, kanelbullar, kanelsnegle, søndag,

Kommentera

Publiceras ej